Młodzież z RCEZ z wizytą u Powiatowego Rzecznika Konsumentów

03
03
Email this to someoneShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on TumblrShare on LinkedIn

Młodzież Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie spotkała się z Ewą Piech – Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Uczniowie klasy pierwszej technikum ekonomicznego i handlowego dowiedzieli się, gdzie mogą zasięgnąć bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów jako konsumentów, czym są nieuczciwe praktyki rynkowe oraz jak zminimalizować ryzyko podczas zakupów.

– Umowa sprzedaży to jedna z najczęściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy i warto wtedy wiedzieć jakie mamy prawa – mówiła Ewa Piech. Rzecznik Konsumenta wyjaśniła, jaka jest różnica między rękojmią a gwarancją, kto pokrywa koszty reklamacji, jakie wady możemy reklamować i czy są jakieś produkty, których nie możemy reklamować. Najwięcej pytań uczniowie mieli na temat zakupów przez Internet.

Było to już kolejne spotkanie uczniów RCEZ z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Spotkania takie uczą młodych ludzi, jak być świadomym konsumentem oraz jakie są podstawowe prawa konsumenta.

Tekst: Katarzyna Marciniak




Comments are closed.